Juomat

Panimoravintola Koulu on Suomen suurimpia ravintolapanimoita. Vuotuinen oluentuotantomme on
noin 100 000 litraa. Koulun oluet on valmistettu saksalaisen, vuodelta 1516 peräisin olevan puhtauslain, Reinheitsgebotin mukaan. Valmistusaineina sallitaan ainoastaan vesi, mallas, humala ja hiiva. Oluemme ovat suodattamattomia, lisäaineettomia ja vegaanisia.

Jatkuvassa tuotannossa on kolmea olutta: tumma lager Maisteri, vaalea lager Lehtori ja Boris Orlo pilsener. Näiden lisäksi valmistetaan erikois- ja kausioluita ympäri vuoden sesonkien mukaan.

Panimomme sijaitsee pubimme yhteydessä, joten saatat päästä näkemään oluen tekoa läheltä mikäli osut paikalle keitto- tai tankituspäivänä.  Panimoravintola Koulun oluiden tekemiseen, raaka-aineisiin ja olutlaatuihin pääset syventymään Olutkoulutuksessa. Kaikkia hanaoluitamme on tarjolla myös 1 dl:n maisteluannoksina.

Koulun rennossa Panimon Pubissa on oluiden lisäksi tarjolla omat siiderit. Perinteisen kuivan omenan lisäksi pääset maistamaan maustettuja siiderivaihtoehtoja, Mustaherukkaa, Vadelmaa tai Karpaloa sesongista riippuen. Tarjolla on myös laaja valikoima alkoholiitomia tuotteita. Mainittavaa on yksi Turun kattavimmista viskivalikoimista, sisältäen noin 80 erilaista mallasviskiä.

Baarimestarimme sekoittavat niin cocktailit kuin mocktailitkin. Erityisesti Kirjastomme
on erikoistunut cocktaileihin sekä väkeviin premium juomiin. Kirjastossa on tarjolla myös oluet ja viinit.

On Panimoravintola Koulussa valmistettu omaakin viskiä. Maaliskuussa 2013 lanseerattu viski sai arvoisensa nimen Sgoil: tämä gaelinkielinen sana tarkoittaa Koulua ja lausutaan ”skool”. Sgoil oli perin harvinainen tuote ajassaan, sillä tiettävästi Suomessa viskiä valmistivat silloin vain lahtelainen panimo Teerenpeli ja porilainen panimoravintola Beer Hunter. Uusin ja viimeisin erä on pullotettu ja varastossa on vielä muutamia pulloja.
Kysy omaa viskiämme baarista ja pääset maistamaan tätä viskituntijoiden kehumaa harvinaisuutta.